Учителите в България имат силна мотивация да овладеят умения за комбиниране на ученическо творчество и изкуствен интелект. Това показват предварителните данни на ново сдружение за изкуствен интелект, което обединява учители, експерти в областта и неправителствения сектор.
Предварителните данни показват, че над 70% от анкетираните български учители изразяват високо или много високо желание, докато едва 9,6 на сто са с ниска мотивация.
Това е сигнал, че българските учители не само разбират потенциала на инструментите с изкуствен интелект, но и търсят начин да ги превърнат в съюзник на учителската креативност, а не в нейна заплаха.
Създаденото от изследователи на Масачузетския технологичен институт "Ръководство за изкуствения интелект в училище" отчита, че учителите, които експериментират и споделят своя опит, ще са в основата на политиките и етичните стандарти за използването му в образованието.
Част от изводите са, че американските учители не са наясно с предубедеността на изкуствен интелект. Може и да не са наясно с етичните заблуди, които техните ученици имат за използването му.
Ръководството препоръчва, ако даден инструмент с изкуствен интелект събира защитена информация, учениците под 13 години да не могат да го използват, а в някои случаи инструменти с изкуствен интелект може да изисква и съгласие от родителите.
У нас от януари 2024 година училищата разполагат с насоки за използване на изкуствен интелект.
В глобалния индекс за готовност на мрежата за миналата година България е на 70-то място от 133 икономики по технологични умения в образователната система и на 71-во място по ползване на изкуствен интелект.